lalaalala

Mar 10, 2011

my Veil+tudung!

Before kawen penin nk pakai tudung apa...sekarang ni kan ramai yg pakai tudung awning tu... tak berapa suka nk pakai tudung mcm tu sbb xbiasa...nmpk muka bulat la..mcm2la...plan asal nk pakai selendang je ngn veil...tudung bawal pn tak mau gak sbb dh selalu kot..shawl hari2 pakai, so rasa lebih selesa tapi saya pakai semua tudung berawning tuk ketiga-tiga majlis! hambik kau dlm dok tak mau tu hahaha 
 
Time nikah saya pakai ank tudung berawning+selendang+veil...no crown or kerawang2 bagai...nk simple2 je...lgpun veil tu dh tambah manik sket...kunun nk DIY veil sendiri..siap mintak lebihan kain baju nikah kt tailor, tp mcm xyakin plak nk potong kain tu jadi bulat...tangan keras kot haha kang jadi tinggi sebelah cmne :P so decide hntr kain yg dh beli kt kamdar ngn lebihan kain baju kt tailor blk soh dia yg buatkan :) saya just gunting manik2 dari lebihan kain nikah tu je, tinggal nk soh tailor tolong jahitkn.. :P 
saya beli kain 1.5meter tuk buat veil, nk buat pendek je paras pinggang.. mula nk cari kain net tp semua keras je so beli kain chiffon jgk mcm kain baju nikah saya!
 sorry tak berapa nk clear gna camera hanpon cap nokia je huuhu abaikan mickey mouse tu :P

tp simple sangat kn...so saya pn decide nk tambah manik2 sket kaler pink+purple sebabnya sampin en hubby kaler pink purple...so jadila mcm pic kt bwh ni....saya lekat je manik tu guna gam UHU sbb malas nk jahit n tak cukup masa..tp before lekat tu kna basuh dulu la baru tak tercabut manik2 tu nnt :P

 
 
 
anak tudung bli kt jusco je, shawl bli kt rias idaman sunway perda..bli las minit, lg 2 hari nk nikah baru nk p cari ngn Cik Selamah... thanks to her sbb dh byk tolong..terharu i :) nasib jumpa gak...saya mmg suka wt kje las minit :( aksesori bli kt forever21..blasah je sbb kerongsang yg diingini mahal sgt!

kenduri kt Penang & Perak pn pakai tudung awning jgk...kt penang pakai tudung+veil yg butik Kulim bg...tak berapa nk suka benanya sbb byk sgt batu2 tu...tp sbb xde option lain so saya pakai je la huhuu redha je..veil je suka tu pn nasib mintak akak tu buat veil dari lebihan kain baju tu..kalau tak msti dpt veil yg biasa je...

 
close up sket hehe

Ipoh reception pun sama...tapi pakai tudung sendiri..recycle tudung time tunang dulu huuhu sbb tudung yg dpt dari butik ipoh tak berapa nk berkenan..ank tudung berbunga2 tanpa awning...dengan selendang besar gabak penuh ngn manik2...oh tidak! saya xsuka bling2 byk sgt haha serabut...lagipun baju sanding dh berat dgn manik so biar simple je pakai tudung..tak gitu??? hehe saya memang byk songeh n cerewet hahaha

 

p/s: saya belum dapat piccas dr OP lg.. hujung bulan ni baru dapat...lambat plak :(


Luv

4 comments:

myatiqah said...

cantek ko nye veil biru tu...blh pinjam tapi baju kaler merah la plak...xmatching..

eyanne said...

veil biru bkn akunya pn..mmg xleh pinjam haha

~ NANA ~ said...

sangat suke veil biru tu...cantekkkk

Emme Amalina said...

cantekk la....sgt suke sume veil + baju.. =)