lalaalala

Dec 31, 2010

interviu!

last monday aku kena interviu nikah dengan Penolong Pendaftar@ Tok Kadi kat Pejabat Agama Balik Pulau. Umah aku kawasan Barat Daya, so kna pergi ke Balik Pulau tapi kalau kawasan lain kna pergi ke Masjid Negeri rasanya kalau tak silap tapi make sure semua borang nikah dah diisi dengan lengkap beserta borang nikah pasangan sekali. Kalau tak lengkap tak kan di layan la kan... interviu ni salah satu syarat sebelum kawen...nak tak nak kena la pergi jugak...nk kawen pn de interviu ok...ingt nk kje je ke..Tapi negeri lain ada teviu jugak ke?? Ke penang je?? Pejabat agama sini buka setiap hari Isnin (8.00pg - 5.00ptg) & Selasa (8.00pg - 1.00ptg) nasib aku cuti Isnin lepas, cuti dah abis pn, kena save tuk majlis je nnt...aku pergi ngn ayah & K-on buat teman...klu pasangan kita xde pun xpe benanya..saja je aku soh K-on ikut..biar dia kena teviu sekali haha tapi tak pn..tak aci tul la :P tapi time akad nnt baru dia kna teviu...

Dekat borang nikah dah senaraikan soalan2 yang akan ditanya nnt..soalan bocor la huhu 20 soalan semuanya...tapi xdela tok kadi tu tya semua...nasibla korang kna tya pe...antaranya selawat, mengucap, rukun islam, iman, rukun nikah, talak, cerai, mandi wajib dan byk lg la...tak ingat dh benanya sorry ye, tak snap pic pn, tgh neves ok...takut gak time mula masuk tu...takut tak bleh jawab..malu la aku..ayah ada kt sebelah kot so aku belagak cool je :P nasib aku kena tya sket aje..jenis mandi..sebab apa n bila  dan cara mandi wajib...senang je kn..so dah bleh kawen la :) dah lepas satu hal..Alhamdulillah..harap2 semuanya berjalan dengan lancar nnt....

Luv

2 comments:

PurPLe LaDy AiFA said...

kalo kat swak, kne interviu gak kalo x g kusus kawen...

eyanne said...

eppa: kursus kawen xyah g??? besnya huuhu teviu lg ok dr g kusus heehe